Efektywnie ku przyszłości.

Motor ekonomiczności: BlueEFFICIENCY Power nie tylko spełnia normę Euro VI.

Czy to jazda na autostradzie 90 km/h, czy praca osprzętem w tempie piechura: nowy Unimog wyposażony w BlueEFFICIENCY Power świetnie spisuje się w każdym zakresie obrotów – spełniając nową normę emisji spalin Euro VI. Osiągnięcie tych ambitnych celów wymagało głębokich modyfikacji w technicznym wyposażeniu pojazdu. Zastosowano mianowicie całkiem nowy układ przeniesienia napędu z nowymi, efektywnymi silnikami, skrzynią biegów o zwiększonych osiągach oraz mocniejszymi osiami, które wytrzymują teraz większy nacisk. Integracja powyższych komponentów high-tech sprawiła, że Unimog stał się jeszcze ekonomiczniejszy – poprzez dłuższe odstępy między przeglądami i krótsze przestoje.

+Skrzynia biegów.

  • Łatwiejsza obsługa
  • Krótsze czasy przełączania biegów
  • Dłuższa żywotność

Udoskonalona skrzynia biegów o wysokim stopniu sprawności i krótkich czasach przełączania. Zamiana mocy silnika w siłę napędową odbywa się w elektropneumatycznej, całkowicie synchronizowanej ręcznej skrzyni biegów z ośmioma biegami do jazdy w przód i sześcioma wstecznymi. Oferujemy też specjalną grupę biegów terenowych, która dodatkowo daje po osiem biegów do jazdy w przód i wstecznych – dla małych prędkości jazdy. Opisywana skrzynia biegów odznacza się cichą pracą, długą żywotnością i wysokim stopniem sprawności. Ponadto synchronizowany rewersyjny układ przełączania biegów Electronic Quick Reverse przyspiesza zmianę kierunku jazdy.

<< Powrót

+Silnik.

  • Supernowoczesny, elastyczny 4-cylindrowy silnik o mocy 170 kW (230 KM)
  • Moment obrotowy do 900 niutonometrów
  • spełnia normę emisji spalin Euro VI
  • Większa pojemność skokowa, lepszy moment obrotowy, cichsza praca, zwiększona wydajność napędu

Technologie BlueEFFICIENCY Power marki Mercedes-Benz to więcej niż tylko spełnienie normy emisji spalin Euro VI. Łączą one najwyższą wydajność z ochroną środowiska. Nowoczesny 4-cylindrowy silnik o mocy 170 kW jest bardzo przyjazny w obsłudze, oszczędny, cichy i elastyczny. Odznacza się lepszym moment obrotowym oraz korzystnymi wskaźnikami emisji spalin, zużycia paliwa i jednostkowego obciążenia mocy. Pod względem poziomu mocy ten 4-cylindrowy silnik odpowiada dotychczasowemu napędowi 6-cylindrowemu. Na stopień sprawności wpływa dodatnio technologia 4-zaworowa oraz wtrysk typu Common Rail pod wysokim ciśnieniem 2400 barów.

<< Powrót

+Oczyszczanie spalin.

  • Do oczyszczania spalin w technologii BlueEFFICIENCY Power zastosowano kombinację filtra cząstek stałych oraz systemu SCR Mercedes-Benz, w tym układ wtrysku AdBlue
  • Emisja tlenków azotu i cząstek sadzy zmniejszyła się nawet o 90% w porównaniu do dotychczasowych silników Euro V

Niższa emisja zanieczyszczeń to oznaka większej odpowiedzialności. Oczyszczanie spalin w nowej generacji silników opiera się na technologiach BlueEFFICIENCY Power, które sprawdziły się już w praktycznej eksploatacji z wielkoseryjnymi silnikami Heavy Duty. W module oczyszczania spalin katalizator SCR zmniejsza zawartość tlenków azotu do minimalnego poziomu. Zużycie stosowanego w tym celu płynu AdBlue znacząco się obniża. Z kolei filtr cząstek stałych niemal całkowicie zapobiega emisji cząstek sadzy.

<< Powrót